du har visor i ditt hår och poesi i dina sår

Alltid när jag var liten fantiserade jag att man kunde dansa sig i genom åren utan att några fläckar skulle fastna. Att inget skulle påverka i längden och ögonen skulle vara precis lika blå som den där kvällen jag satt i pappas knä medan myggorna började lägga sig till märke. Men jag har haft så fel, så väldigt fel. Det som dansar med mig mest nu är bitterhet & tomhet & jag hoppas att de sista tonerna på den valsen snart är över. Jag behöver inte bittra fastna-tankar och jag behöver inte alla ärrvävnader från alla hemska år.
Man tror att man ska lära sig någongång, men jag romantiserade det som gjorde ont. Jag antar att jag lekte någon slags superhjälte, men de enda krafterna jag hade, var att kunna blunda. Blunda för det som förstörde.

Och jag har skrikit det senaste, diskant och med ilska i kanterna. För man får skrika, man får vråla och man får gråta. Man får gråta ångergråt, ledsengråt och arggråt. Nu är det mer tomhets- & förvirradgråt och jag vet att det snart går över. Jag tycker synd om de som inte känner. För fantasivärldar är inget alternativ. Antingen skadar man sig själv, eller de runt omkring. Jag har byggt fantasislott, för att aldrig flytta in i dem.






Kommentarer
Postat av: emina -konst & kreativitet-

Häftig bloggdesign:)



SV: Oj vad kul att höra! Tack :)

2011-01-08 @ 09:48:14
URL: http://eminacreations.blogg.se/
Postat av: Jasmin

så fint sara.

2011-01-08 @ 23:53:17
URL: http://childhoodlight.blogspot.com
Postat av: Rebecca

grym blogg du har!

2011-01-10 @ 16:32:11
URL: http://spaceherosuits.webblogg.se/
OBS!
- Det är inte tillåtet att kopiera mina bilder utan att fråga
- Jag fotar alla mina bilder själv (om det inte står annat)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hejsan! Jag heter Sara(ska dock byta namn), är 14 år. Bor i Olofström..... På fritiden skriver jag mycket, både poesi och låttexter.
Jag designar alltid min blogg själv, och vill du ha en bloggdesign så kan vi ordna det, men då vill jag ha minst 50:- för den.
Bloggen handlar i första hand om livet som självhatare, mitt hopplösa liv och mitt destruktiva beteende. Du får följa med på en resa bland överlevnad och vägen tillbaka till ett lyckligt liv.
Blogg listad på Bloggtoppen.se bloggar
RSS 2.0